Nieuws


Nieuwsoverzicht


FAQ coronavirus

Wensink Automotive begrijpt dat u in deze roerige tijden veel vragen heeft, zo ook over uw mobiliteit. Wij geven u graag antwoord op al u vragen omtrent het coronavirus en hoe wij daar als Wensink mee omgaan. Heeft u desondanks toch nog vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met uw vertrouwde contact persoon bij Wensink of het Wensink Contact Center.


Welke hygiënemaatregelen past Wensink toe? Wensink volgt hierin de richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid.
  • Wij schudden momenteel geen handen.
  • Wij houden gepaste afstand (1.5 meter) als wij met u in gesprek zijn.
  • Wij volgen de protocollen omtrent het handen wassen strikt op.
  • Al onze vestigingen zullen de komende periode extra schoongemaakt worden.
  • Wij vragen u zoveel mogelijk te pinnen en zo min mogelijk met contant geld te betalen.
  • Alle medewerkers van Wensink die dagelijks klantcontact hebben, zullen handschoenen dragen en/of gepaste afstand bewaren.
Al onze medewerkers zijn geïnformeerd over de nieuwe hygiënemaatregelen en er wordt intern op toegezien dat iedereen zich ook aan deze maatregelen houdt.

Mijn voertuig heeft onderhoud nodig/moet gerepareerd worden. Kan ik bij jullie terecht?
Onze werkplaatsen zijn geopend. Wanneer u een afspraak gepland heeft staan gaan wij voor u aan het werk. Wensink heeft de maatregelen aan de servicebalie en in de werkplaats aangescherpt. Denk hierbij aan handschoenen, stoelhoezen, stuurhoezen en extra schoonmaak.

Wij vragen u voor uw en onze veiligheid om alles wat aan uw autosleutel hangt te verwijderen, voordat u de sleutel achterlaat op de balie.


Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte (bedrijfs) auto of behoefte aan flexibele inzet van voertuigen, maar ik wil/kan niet naar de showroom komen. Zijn er andere mogelijkheden?
Wij helpen u graag via de volgende kanalen:
  • Onze chatmodule op onze website.
  • Onze formulieren op onze website.
  • Onze verkopers of uw vertrouwde contactpersoon binnen Wensink helpen u graag via WhatsApp of FaceTime.
  • Telefoon: 038 - 425 57 55
  • E-mail:
  • Social media: Facebook, Instagram, LinkedIn
  • Onze bedrijfswagen verkopers maken graag persoonlijk met u contact om gezamenlijk te bepalen hoe en met welk hulpmiddel de communicatie tot stand wordt gebracht.

Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn auto, maar ik wil/kan niet naar de werkplaats? Kan ik mijn afspraak verplaatsen?
Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw auto op een andere datum worden gepland. Neem hiervoor contact met ons op. Tevens hebben wij speciaal voor u een haal en brengservice. Wij regelen dit kosteloos voor u.


Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit momenteel veilig?
Auto’s die worden ingezet voor vervangend vervoer worden uitgebreid gereinigd, met speciale aandacht voor het stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens.


Ik wil graag een proefrit maken. Is dit veilig?
Voor en na elke proefrit wordt de auto uitgebreid gereinigd, met speciale aandacht voor het stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens. Het is dus gewoon mogelijk een afspraak in te plannen voor een proefrit. Tevens is het mogelijk om een proefrit aan huis te plannen. Wij regelen dit kosteloos voor u.


Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik kan/wil hem niet ophalen. Zijn er andere mogelijkheden om mijn auto te ontvangen?
Indien gewenst hebben wij voor u speciaal een brengservice. Laat ons dit tijdig weten en dan regelen wij dit kosteloos voor u. Het advies is om minstens twee uur na aflevering nog geen gebruik te maken van de auto.


Komt mijn bestelde auto op de afgesproken tijd?
Op dit moment is er nog geen reden om te vermoeden dat de levering van uw nieuwe auto vertraagd zal zijn. Wij houden u uiteraard persoonlijk op de hoogte indien er sprake is van vertraging van uw voertuig. 

Ik heb schade aan mijn auto. Kan ik bij jullie terecht?
Onze schadevestigingen zijn geopend. Wij kunnen u helpen met het repareren en herstellen van uw auto. Ook op onze schadevestigingen zijn extra maatregelen getroffen rondom hygiëne.

Ik heb nog andere vragen. Waar kan ik terecht?
Mocht u andere vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen, via de volgende kanalen:
  • Uw vertrouwde contactpersoon
  • Onze chatmodule op onze website.
  • Onze formulieren op onze website.
  • Telefoon: 038 - 425 57 55
  • E-mail:
  • Social media: Facebook, Instagram, LinkedIn

Bestelwagenklanten:


Ik heb te maken met stilstand van mijn vloot. Kunt u mij hierin faciliteren?
Wij willen graag benadrukken dat wij ook in deze bijzondere tijden u zoveel mogelijk willen ontzorgen door flexibel mee te denken naar oplossingen binnen uw bedrijf. Onze accountmanagers staan volledig tot uw beschikking. 

Mocht u nu te maken hebben met stilstand van uw vloot, dan plannen wij graag onderhoud in opdat u na deze crisis weer volledig over uw voertuigen kunt beschikken.

Heeft u daarentegen op korte termijn extra capaciteit nodig, ook dan kunnen we u daarbij helpen. Wij beschikken over een eigen huur- en demovloot, en denken waar mogelijk met u mee om ervoor te zorgen dat u zich kunt focussen op uw corebusiness.

Wilt u niets missen?

Volg al onze updates over de nieuwste modellen, trends en scherpe aanbiedingen.